poniedziałek, 5 lutego 2018

Objętość graniastosłupa

1. Ważące tyle samo kostki margaryny i masła mają kształty prostopadłościanów. Kostka margaryny ma wymiary 9 cm x 7 cm x 4 cm, a kostka masła ma wymiary 10 cm x 7,5 cm x 3 cm. Co jet cięższe: litr masła czy litr margaryny?

2. Aby pomalować wewnętrzne  ścianki sześciennego pudełka bez przykrywki, trzeba pokryć farbą powierzchnię 320 cm². Oblicz pojemność tego pudełka.

3. Oblicz wysokość graniastosłupa prostego o objętości  36 cm³, którego podstawą jest:
a) prostokąt o wymiarach 3 cm  x 4 cm,
b) trójkąt prostokątny równoramienny o ramieniu 6 cm,
c) równoległobok o boku 12 cm i wysokości opuszczonej na ten bok równej 6 cm,
d) romb o przekątnych 7 cm i 8 cm.

4. Oblicz objętość graniastosłupa prostego, którego wysokość ma 10 cm, a podstawa jest trójkątem prostokątnym o bokach 5 cm, 12 cm, 13 cm.

5. Wysokość graniastosłupa prawidłowego wynosi √3, a powierzchnia ściany bocznej jest równa powierzchni jego podstawy. Oblicz objętość tego graniastosłupa, jeśli jest on graniastosłupem czworokątnym.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Objętość graniastosłupa

1. Ważące tyle samo kostki margaryny i masła mają kształty prostopadłościanów. Kostka margaryny ma wymiary 9 cm x 7 cm x 4 cm, a kostka ma...